Dag Bogota, hallo Salento

20 juli 2018 - Medellín, Colombia

Hallo allemaal,

ik schrijf dit reisverslag terwijl we in de bus zitten naar Medellín. Het is een tocht van ongeveer 7 uur door de bergen stijgen, dalen etc etc. Voor Wesley is deze tocht niet best, al vanaf het begin is hij erg beroerd. Zijn reistabletten lieten hem in de steek. We kwamen inclusief pauzes 9 uur later aan op de plaats van bestemming. Ons hotel in Medellín is van alle gemakken voorzien, hierover later meer!

Bogota deel 2

De tweede dag in Bogota stond in het teken van de Monserrat een hoge berg van maar liefst 3500 meter hoog. We hebben eerst een cappuccino gedronken bij Juan Valdez ( soort van Colombiaanse star bucks) deze was echt verrukkelijk. Vanuit daar konden we een korte klim gaan maken naar de lift die ons boven op de berg zou brengen. De mensen die mij kennen weten dat ik het niet breed had met zo’n klein liftje helemaal naar boven. Het was druk in de lift en ik besloot Mn ogen maar even dicht te doen ( held). Boven op de berg aangekomen was het uitzicht adembenemend mooi. We liepen de kruisweg naar het hoogste punt bij de kerk. In Colombia merk je dat het katholieke geloof erg belangrijk is. Overal vind je kerken kruizen of de kruisweg. Het weer werd helaas steeds slechter dus besloten we onder aan de berg te lunchen.

Na de lunch zijn we naar het goudmuseum geweest. Leuk om een keer te zien maar niet super vonden wij. De kerken die we daarna bezochten maakte meer indruk op mij. Zoveel armoede op de straten en dan wat een rijkdom in de kerken. Alles is van binnen van goud of ander kostbaar materiaal.

In de avond op tijd naar bed we waren moe van al het wandelen en klimmen. Woensdag was het alweer tijd om Bogota te verlaten. In de ochtend liepen Wesley en ik nog een keertje naar Plaza Bolivar. Deze plaats heeft veel indruk op mij gemaakt. Voor de taxi kwam brachten we nog een bezoek aan Museo Botero. Een kunstenaar uit Medellín die zijn werk in Bogota in het museum heeft. Super leuke en grappige schilderijen. Alles is buiten proportie zo groot en dik maar heel leuk om gezien te hebben.

In de middag vlogen we naar Armenia en kon ons avontuur in Salento beginnen.

Salento

Woensdag kwamen we rond 1600 aan in Salento. De zon scheen dat was al heel lekker dus slippertjes aan en ik was er klaar voor. Het hotel paste precies in het straatbeeld van Salento super leuk knus en een leuke tuin waar we konden genieten van ons eerste wijntje in Colombia. In Bogota was een wijntje 70000 Colombiaanse peso dat is omgerekend ongeveer 18 euro dus je zult begrijpen dat we het maar bij biertjes hebben gehouden daar. Grappig was dat de eigenaar van dit hotel Nederlands sprak dus dat was wel eventjes makkelijk.

Salento in vergelijking met Bogota is een groot verschil. Salento is echt een knus dorpje het enige wat er Zwerfde waren de honden op het pleintje. Ze zagen er goed uit dus krijgen van alle toeristen waarschijnlijk genoeg te eten.

Donderdag in Salento brachten we een bezoek aan de koffieplantages leuk om te zien waar een van onze favoriete drankjes vandaan komt. Tijdens de excursie werd het hele proces uitgelegd. Conclusie onze koffie legt een lange weg af voor het bij ons in het vak ligt.

Na de koffieplantages werden we gebracht naar Valle de Coca. Een vallei waar je voornamelijk palmbomen ziet. Omdat de bomen zo hoog zijn zie je eigenlijk alleen de stammen, dat vonden wij erg bijzonder.

In de middag hebben we verder niet veel gedaan. Op een terrasje een biertje gedronken en Colombiaanse pasteitjes gegeten dat smaakte best lekker. In de avond ontdekten Wesley en ik nog een biercafé waar we wat Colombiaanse speciaalbiertjes konden proeven.

Het vervoersmiddel in Salento is trouwens een Willy dat is een jeep waarin heel veel mensen passen. De eigenaar van het hotel vertelde Max 9 mensen maar wij hebben er voorbij zien komen met veel meer. We zijn vandaag wel met een Willy naar het busstation gebracht hebben we het toch nog meegemaakt.

Dit was het weer voor nu! Ons volgende verslag zal denk ik vanuit Santa Marta zijn!

Hasta Luego!

Sonia

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Giselle:
    21 juli 2018
    Leuk weer om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken!
  2. Fanny:
    Super leuk! Lekker genieten 💋
  3. Jan en Elly:
    21 juli 2018
    Cultuur snuiven, Colombia verkennen, hapje, drankje. Jullie zijn goed bezig.
  4. Carola v d Heijden:
    Hey Sonia,
    Wat een avontuur. Prachtig mooi om je reisblog te lezen. Ik kan niet wachten om je volgende verslag te lezen. Geniet van dit mooie avontuur😘
  5. Antoinette:
    21 juli 2018
    Fijn om weer wat van jullie te horen. Leuk verslag weer hoor👍🏻👍🏻
  6. Janine:
    21 juli 2018
    Leuk om te lezen steeds.. veel plezier!! Genieten!!
  7. Ottoline:
    21 juli 2018
    Ik kan wel zeggen, geniet van alles, maar dan doen jullie volop! Heerlijk om je verslag te lezen, zijn we er allemaal een beetje bij..😘😘
  8. Hanny verwoert:
    21 juli 2018
    Fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben super geweldig om je verhalen te lezen geniet er nog van en wesley beterschap
  9. S. Van Meel:
    21 juli 2018
    wat leuk weer om te lezen! volgende projectweek over Colombia doen? hebben we alvast een "gastspreker ;-))". veel plezier nog! xxx
  10. Anita Rekkers:
    21 juli 2018
    Zo! dit is wel even wat anders dan dobberen op een luchtbedje in een zwembad!
    Fantastisch om dit mee te maken en wij genieten stiekem mee.
    Zo te zien en te lezen is het voor jullie alle 4 een belevenis.
    Dank je wel voor het reisverslag. Groetjes!
  11. Karen:
    Wat een gave reis zeg!! Leuk om te lezen!! Veel plezier nog 😃
  12. Piet en Anja:
    21 juli 2018
    Wat fijn om dit met jullie mee te mogen beleven (lezen)
    En emotioneel ja dat snap ik.
    Genieten!!
  13. Jurgen:
    21 juli 2018
    Super om te lezen Sonia!! Zo geniet ik vanaf Zakynthos mee met jullie ongelooflijke reis!!
  14. Regien:
    21 juli 2018
    Wat genieten we samen oma en ik van deze bijzondere reisverslagen sonia.
    Met een brok in ons keel lazen we het bezoek aan het kindertehuis. Je kan het zo mooi
    verwoorden, net of we er zelf bij zijn geweest. Je bent ver weg maar o zo dichtbij.
    Je verhalen we hadden ze voor geen goud willen missen.
    Geniet allen van een welverdiende vakantie en maak een reis met zijn vieren die je
    nooit zal vergeten. Heel veel groeten en een mooie reis toegewenst van oma en mij.
  15. Fiona:
    21 juli 2018
    He son wat leuk om te lezen wat jullie zoal doen daar erg leuk om te lezen. Kijk uit naar t volgende verslag.
    Veel plezier 😚
  16. Milou:
    22 juli 2018
    Heey mop,

Wat mooi om te lezen hoe jullie genieten van deze bijzondere reis...
    Mooi om te lezen ook hoe mooii je alles verwoord ....
    Heel veel plezier nog moppies ... en probeer vooral te genieten van alles wat je ziet ...
    LoveJullie❤️
  17. Piet Hanemaaijer:
    23 juli 2018
    Lieve Sonia en Wesley

Piet laat weten via jou reisblog dat mama ,Els,Dineke en Piet zelf ook . Jou reisblog volgen. Wij vinden het heel mooi. Wat mooi omschreven zijn je verhalen. Wij genieten allemaal mee met deze bijzondere reis in Colombia . Zo reizen we samen met jullie mee.
    De foto's zijn ook heel mooi. Vandaag 23 juli gaan jullie weer een binnenlandse vlucht maken. Wij wensen een goede vlucht . En mama weet hoe goed wij het hier hebben. Zoveel armoede is daar. Wij genieten mee . Veel liefs van mama. En een dikke kus. Trots op jou, lieve Sonia.
  18. Helma:
    24 juli 2018