Prachtige dag om nooit te vergeten!

16 juli 2018 - Bogotá, Colombia

Hallo allemaal,

Het eerste gedeelte van deze nieuwe blog schrijf ik in het vliegtuig . Toen we vanmorgen wakker werden door onze wekkertjes besefte ik dat het avontuur ging beginnen. Bertwin kwam ons halen en samen haalden we Pa en Dorien op.

Stiekem had ik een vreemd gevoel in mijn buik. Een stukje normale spanning wat ik heb als we gaan vliegen maar toch ook een beetje extra spanning voor het gevoel wat eromheen hangt. Terwijl ik dit schrijf zitten we nog 1uur en 34 minuten van Bogota af en zitten we aan onze laatste maaltijd in het vliegtuig. De reis is me tot op heden erg meegevallen. Ja het is natuurlijk een eind vliegen maar met de leuke filmpjes en serie afleveringen  ( famillieweekend, weg van jou, huisvrouwen bestaan niet, bones en CSI ) en de goede service van KLM is het best te doen. Daarnaast zaten papa en Dorien niet naast ons dus konden we regelmatig onze benen strekken om eventjes een praatje te maken. Ik heb nog wel eventjes geslapen maar kan niet wachten tot we gaan landen :).

In de middag na onze aankomst zijn we gaan wandelen in Bogota. Dit gaf me echt een bijzonder gevoel. Allemaal mensen die net zo groot zijn als ik. Tegen mij praten ze ook allemaal Spaans ze denken misschien toch wel dat ik een van hen ben. Op de straten lopen honderden verkopers en veel arme mensen.

We waren uiteraard heel erg moe na de lange reis en ook het tijdsverschil waardoor we uiteindelijk om 20.00 Colombiaanse tijd zijn gaan slapen. Wel weer vroeg wakker maar toch geslapen tot half 6, of dat kwam door de spanning van het kindertehuis of juist door het tijdsverschil weet ik niet goed.

Bezoek kindertehuis

Om half 9 kwam de taxi ons halen die ons zou brengen naar het kindertehuis. Ik was op van de spanning maar had ook enorm veel zin in deze ervaring. Het was een lange tocht berg op en berg af. Maar uiteindelijk kwamen we aan.

Ik werd overvallen door een berg emoties. Het was een gevoel van ontlading en een heel vreemd gevoel, voor papa was het gevoel hetzelfde.

De mensen in het kindertehuis waren meer dan vriendelijk. Ze namen alle tijd en aandacht om mijn verhaal aan te horen en te vertellen wat ze allemaal doen. Daarna kregen we een rondleiding. De kinderen vlogen ons om de nek dat was erg aandoenlijk, ik had er zo een paar mee willen nemen. Na de rondleiding namen we afscheid. Wat een onwijs lieve mensen en wat een liefde hebben zij voor de kinderen. Het was voor mij een gevoel van thuis komen en een klein puzzelstukje wat nog ontbrak viel zo op de juiste plek.

De chauffeur had op ons gewacht en bracht ons nu naar de zoutkathedraal van Zipaquirá dit was ook een mooie ervaring. Na een kort bezoekje aan Zipaquirá zijn we terug gebracht naar ons hotel.

AB0C57C5-C558-4A1B-9B50-77737435E10B

Een dag om nooit te vergeten.

Liefs Sonia

1. Jan en Elly:
    17 juli 2018
    Dank weer voor je verslag van jullie bijzondere reis. Met name het bezoek aan het kindertehuis zal indruk gemaakt hebben. Niet alleen voor jou, maar natuurlijk zeker voor Jan. Het is immers toch de plek waar hij je destijds voor het eerst in zijn armen kon sluiten. Jullie hebben er een kostbare, intense en onvergetelijke herinnering bij. En nu kun je, denk ik, lekker gaan genieten van alles wat Colombia nog meer te bieden heeft. Fijne tijd daar en lieve groetjes aan je reisgenootjes.
  2. Adri meijers:
    17 juli 2018
    Wat een mooi verhaal. Ik leef met je mee.
    Groejes Adri
  3. Adrienne:
    17 juli 2018
    Je verhaal ontroerd mij. Zo fijn dat je deze ervaring hebt kunnen mee maken 🤗😘
  4. Lian:
    17 juli 2018
    Wow Sonia wat een mooie en emotionele ervaring zal dit vooral voor jou en je pa zijn geweest. Maar ook heel fijn om dit nu samen te kunnen delen met Wesley en Dorien. Een ervaring om nooit te vergeten zoals hoop ik ook de rest van de reis voor jullie zal zijn. Geniet er van!
  5. Giselle:
    17 juli 2018
    Geweldig om te lezen! Een onwijs bijzondere ervaring voor jullie alle vier!
    X Gisel
  6. Cees en Annie:
    17 juli 2018
    Wat ben ik blij dat jullie dit mee kunnen maken dat je nu in het land bent waar je geboren bent. Je hebt het heel mooi gedaan. Ga ervan genieten. Groetjes van ons😙😙😙
  7. Marie José schoon:
    Super mooi!! 👍🏼💋
  8. Sandra Damen:
    17 juli 2018
    Wat leuk om te lezen Sonia. Wat een bijzondere reis en zeker het bezoek aan het kindertehuis. Geniet nog van jullie mooie reis x
  9. Monique:
    Mooi sonia!!😘
  10. Femke:
    17 juli 2018
    Geweldig om te lezen!! Geniet nog van de mooie reis samen ❤️😘
  11. Moreen:
    17 juli 2018
    Wat een mooi verhaal😍 Zo naar uit gekeken door jullie en nu mag je het gaan beleven! Veel plezier!
  12. Maarten, Wendy en kids:
    17 juli 2018
    Mooi Sonia! Wat een bijzondere ervaring. Wat mooi om zo met je mee te mogen ervaren. Op naar nog meer mooie ervaringen en herinneringen.
    Liefs van ons
  13. Helma:
    17 juli 2018
    Eindelijk was je dan op de plaats van bestemming , wat een heerlijk en rustgevend gevoel moet dat zijn. Met je allerliefsten om je heen om het samen te delen, maakt het plaatje bijzonder en compleet. Het is je gegund. Geniet er samen van!
  14. Anita Rekkers:
    17 juli 2018
    wauw! wat heb je dit mooi verwoord voor ons. Ik krijg het er zo warm van, dat mijn brilletje spontaan beslaat.
    Natuurlijk is het emotioneel voor jou en ook voor Jan. Toen jullie destijds het tehuis hebben verlaten is jullie leven compleet verandert.
    Dank je wel voor je verslag, ik kijk al uit naar de volgende.
    Groetjes daar!
  15. Monique:
    17 juli 2018
    Bijzondere ervaring moet dat zijn geweest, prachtig! Wat fijn dat je dat kunt beleven met je dierbaren. Heel mooie vakantie nog lieve Sonia!!
  16. Ans hanegraaf:
    17 juli 2018
    Geweldig mooi geschreven, geniet er nog lekker van
  17. Dorien:
    17 juli 2018
    Heel fijn om hier bij te mogen zijn.
  18. Fanny:
    17 juli 2018
    Mooi geschreven Sonja. Heel mooi, bijzonder en overweldigend lijkt me...
    Geniet nog van jullie vakantie. Maak er een geweldige herinnering van samen 😍❤💋 lieve groetjes
  19. Antoinette:
    18 juli 2018
    Fijn dat het zo een mooie ervaring voor je was. Het zal je goed doen om te zien dat er lieve mensen in het kindertehuis werken. Het zal best spannend zijn geweest. Dank je voor je mooie verhaal. Nog veel plezier en de groetjes aan de rest.😘👍🏻
  20. Carola v d Heijden:
    21 juli 2018
    Mooi Sonia. Wat een bijzondere ervaring.
    Geniet nog met volle teugen van deze bijzondere reis😘
  21. Maarten:
    27 juli 2018