Afscheid nemen is gek.... maar Cartagena was ook prachtig!

29 juli 2018 - Cartagena, Colombia

Hallo allemaal!

Na een hele lange bustocht van ruim 7 uur kwamen we aan in ons hotel in Cartagena. Tenminste we werden ergens op straat gedropt want er werd gezegd dat de bus niet kon stoppen in die straat. In het bagage ruim van de bus was een hele lading bodylotion gelopen uit een backpack op mijn koffer. Wesley zat bij het eruit halen van mijn koffer al helemaal onder dus het begon een beetje vervelend. Het hotel zag er aan de buitenkant gezellig uit. Op de binnenplaats was het bloedheet er waren geen handdoeken in de kamer maar verder was het wel oké ;). We namen een douche en gingen de stad in.

Tussen de muren bleef de warmte flink hangen dus het zweten kon beginnen. We aten op een pleintje waar telkens andere artiesten en straatmuzikanten op kwamen treden. Om de haverklap stond er aan ons tafeltje een verkoper met armbanden, sigaren, snoep, tasjes, schilderkunsten of hoedjes dit was een bijzondere ervaring. We ontdekten overigens gelijk dat Cartagena de duurste stad van Colombia is. We hebben nog nergens zoveel voor eten en drinken hoeven betalen als hier.

De volgende ochtend besloten we op pad te gaan met een city tour bus. Die bus stopt bij alle bezienswaardigheden in Cartagena en op die manier zagen we direct alles. We hebben eerst een hele ronde meegereden om rond te kijken en een beetje uit te waaien boven in de bus.

Na de ronde stapten we uit bij de kloktoren en liepen een rondje op het plein. Daar was ook ons inmiddels favoriete koffie café Juan Valdez dus dronken we een cappuccino en gingen verder met de bus naar een kasteel in de stad. We klommen helemaal naar boven en genoten van het uitzicht over de stad. Daar kon je gelijk weer goed het verschil zien tussen arm en rijk. Aan de ene kant het “Miami” van Colombia zoals ze dat noemen. Aan de andere kant de armoedige krottenhuisjes. Beneden aangekomen kwam toevallig gelijk ook de bus aan. We reden verder richting het begin van de stadsmuren en liepen ook daar weer een stukje op zoek naar een terrasje om wat te drinken. Na een Koud biertjes ( de wijn is nog steeds niet te betalen) liepen we terug naar het hotel eventjes relaxen. In de avond nog een hapje eten met straatmuzikanten en verkopers en lekker slapen.

Het busticket was twee dagen geldig dus de tweede dag in Cartagena maakten we er ook gebruik van. We gingen naar het moderne centrum en liepen langs hippe winkels en paviljoentjes. Na een rondje te hebben gelopen stapten we bij het Hilton hotel van Cartagena weer op de bus richting het oude centrum. Daar lunchten we op het terras en bekeken we nog verschillende kerken. In een van de kerken ging er iemand trouwen. Allemaal prachtige jurken bij de gasten en met koets kwam het bruidspaar, altijd weer prachtig om te zien. Samen met ons bekeken nog veel meer toeristen het schouwspel vanaf het pleintje voor de kerk. In de warmte liepen we terug naar ons hotel, eventjes relaxen en klaar voor ons laatste etentje samen. We kletsten gezellig over alle mooie dingen die we samen de afgelopen twee weken hebben gedaan en hebben meegemaakt. We hebben er zo van genoten met elkaar.

Cartagena was prachtig maar komt niet in onze Colombia top 3 :) alleen al omdat je nergens rustig kunt eten of lopen zonder dat je van alles aangesmeerd krijgt.

Vandaag is het tijd voor afscheid.... om 5 uur (gaap) worden we opgehaald voor ons tripje naar Mompox.

Dankjewel Lieve pa en lieve Dorien wat fijn om dit met jullie te mogen delen! Een hele goede reis naar huis zonder jullie reisleidster ;)

Hasta Luego!

Sonia

1. Janne de Wit:
    29 juli 2018
    Mooi verhaal weer Sonia, leuk om te lezen! Wat super dat jullie dit avontuur van de afgelopen weken samen hebben kunnen doen, mooie herinneringen gemaakt waar jullie altijd op terug kunnen kijken! Geniet nog van de rest van de reis saampjes! Liefs x Janne
  2. Pa en Dorien:
    29 juli 2018
    Wij vonden het ook heel bijzonder met jullie deze reis te maken.
    In een wereld waar men zoveel relaxter leeft als bij ons.
    Je moet je zelf maar aanpassen anders kun je jezelf constant ergeren.
    Je moet ook wel want bij constante temperaturen boven de 30 wordt je wel gemakkelijk.
    Onze reis zit er bijna op.
    We moete alleen nog op eigen gelegenheid thuis zien te komen. Onze reisleidster geniet nog een paar dagen na samen met Wesley, liefs Pa en Dorien💋💋
  3. Ine:
    Goede reis terug Jan en Dorien 😘
    Geniet er nog ff van Sonia en Wes 😘
  4. Ottoline:
    29 juli 2018
    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie! Mooie verhalen, schitterende herinneringen gemaakt! Dag lieverds, dikke kus van jullie overbuurtjes 😘🙀
  5. Giselle:
    29 juli 2018
    Wat is het toch weer leuk om te lezen lieve vriendjes! Fijn dat jullie zo genoten hebben met je (schoon)papa en Dorien! En nu nog lekker met zijn tweetjes genieten!!!😘
  6. Piet en Anja:
    29 juli 2018
    Inderdaad goede reis terug Jan en Dorien we horen jullie graag vertellen als jullie weer eenmaal thuis zijn.
    En Sonia en Wesley nog een fijne week.
  7. Anita Rekkers:
    30 juli 2018
    Als ik het goed heb, kunnen jullie samen nog 1 weekje genieten van jullie geweldig mooie vakantie. Nieuwsgierig en met veel plezier lees ik jullie verslag.
    dank je wel en nog veel plezier daar!
    Uiteraard hopen we dat Jan en Dorien weer veilig thuis komen.
    Liefs en groetjes, Anita.
  8. Adrienne:
    2 augustus 2018
    Op naar de laatste week, lekker genieten samen!! Heel benieuwd naar alle foto’s!!

Xxx